Kuidas edukalt raadioreklaame teha?

Raadio on meedium, mille eripäraks on see, et erinevalt televisioonist, trükimeediast ja internetist puudub raadios igasugune visuaalne side tarbijaga. Seepärast on raadios reklaamimise juures mitmeid eripärasid, mida peaks enne raadioreklaami tegemist silmas pidama. Vastasel juhul võid seista silmitsi olukorraga, kus paras “amps” turunduseelarvest on läinud raadioreklaamide peale, millel puudub absoluutselt igasugune ROI (tagasi saadud raha välja käidud summa eest). Seega, loe läbi järgnevad soovitused ja konsulteeri ekspertidega. Nii võid olla kindel, et ei loobi oma väärtuslikku turundusraha täiega tuulde!

Mõtle alati oma kuulajate peale: mis võiks neid kõnetada? Raadioreklaamide puhul kasutatakse tihti võtet, mille puhul jäljendatakse inimeste tavapäraseid vestluseid ja sinna jutuajamise sisse pannakse puändina firma teenused või tooted. Üldiselt on see päris hea viis, kuidas uusi kliente saada ja olemasolevat kliendibaasi kasvatada, sest need vestlused matkivad juba loomulikku, sotsiaalset tegevust, mida inimesed niigi igapäevaselt harrastavad. Ohukoht on aga see, et kui diskussiooni sisu on väga võlts, siis saavad inimesed sellest kohe aru ja reklaam ei mõju naturaalselt. Sel juhul võidakse seda hoopiski naeruvääristada, mille tulemuseks on see, et raadioreklaamist saab lame farss, mitte tulus turundustegevus.

Raadiost kuuldav tekst läheb ühest kõrvast sisse ja teisest välja, nii et planeeri reklaamide sisu vastavalt! Teisisõnu tähendab see seda, et peaksid oma reklaame struktureerima sellisel moel, et olulist infot korrataks mitu korda. Näiteks võib olulise info hulgas olla koduleht, mida sa soovid, et kuulajad külastaksid või konkreetse autopesula aadress, kuhu sooviksid kuulajaid suunata. Samamoodi on oluline jälgida, et inimesed teaksid telefoninumbreid. Vuristades ühe korra olulise telefoninumbri ette, võid olla kindel, et inimestele see meelde ei jää. Pealegi ei ole tarbijatel mingit sundi ega kohustust hakata su ettevõtte kontaktandmeid ise Google’i kaudu üles otsima.

Väga hea viis kuulajatega kiiresti suhestumiseks on tuntud inimeste kasutamine reklaamides. Seda kasutatakse juba visuaalsetes reklaamides, ent raadioski on see võte omal kohal. Kuulsate näitlejate või lauljate hääli tuntakse ikka ära. Ja kui hääl pole eriliselt tuttav, siis tavaliselt lastakse inimesel enda nime salvestatud reklaami alguses öelda, näiteks “Mina olen Eda-Ines Etti ja te…” Proovi erinevaid meetodeid ja vii oma turundus raadiotes võidule!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *