Reklaamiga pilgu püüdmine tänavatel – raske töö?

Tänapäeval jääb mulje nagu sedavõrd suur osa reklaamist oleks kolinud jäädavalt internetti, jättes kõik muud traditsioonilised reklaamikanalid kõrvale või mängust üldse välja. Küll aga ühel tavalisel linnatänaval ringi kõndides selgub, et tõde on sellisest järeldusest üsna kaugel. Kohe kindlasti pole kuhugi ära kadunud välireklaamid. Need on täpselt samamoodi alles nagu ka kümme või kakskümmend aastat tagasi. Mõned eksperdid väidavad, et välireklaamid on täiesti mõttetu investeering, sest inimesed ei käitu reaalselt nende põhjal, vaid pigem viskavad korra pilgu siia ja sinna ning teevad oma asjatoimetusi edasi. Kas on üldse mõtet suunata turundusrahasid tänavatele?

Meie arvame, et on küll mõttekas tänavareklaame teha! Põhjus peitub selles, et see võib olla oskusliku kasutamise käigus tulus nii bränditeadlikkuse tõstmise kui müügi edendamise vaatepunktist. Bränditeadlikkus tähendab seda, et inimesed muutuvad sinu brändiga aina tuttavamaks, kui neil on sellega piisavalt kokkupuudet. Seejärel võivad nad teha vastavaid valikuid poes: kui nad on sinu brändist teadlikud, aga teistest mitte, siis võivad nad suurema tõenäosusega valida neile tuttavama ja seega ka mugavama variandi. Samuti on bränditeadlikkus kasulik sellepärast, et see paneb inimesi rääkima. Kui kaks teismelist arutavad, milliseid jalanõusid endale ikka osta, siis võtavad nad vestlusesse ainult selliseid kaubamärke, mida nad juba teavad. Kõik muud eksisteerivad brändid on nende jaoks pime ala, millest nad pole teadlikud ja mis ei saa nende esialgsete ostuotsuste osadeks.

Öeldakse, et kõige libedam jää on tänavatel reklaamimise juures müügi edendamise külg. Osad turundajad tahaksid väga otseselt mõõta seda, kui suurt kasvu on kindla reklaamikampaania korraldamine tekitanud. Seda on võimalik mõõta, aga selle efektiivsuses ja täpsuses ei saa alati kindel olla. Turundajal pole võimalik täie eneseusuga öelda, kas tõus tuli reklaamist või mingit kolmandast mõjufaktorist, mida analüüsis polnud võimalik sisse tuua, kuna sellest lihtsalt teadlikkus puudus. Suured firmad tegelevad jätkuvalt mõlemate eesmärkidega, kui nad korraldavad reklaamikampaaniaid tänavatel. Üldiselt tasub see ära keskmistel ja suurtel ettevõtetel. Väikestel tegijatel võib tänavatel reklaamimine veidi kulukaks osutuda, sest materjalid on kallid ja pinnad on veelgi kallimad. Pealegi tuleb tavaliselt sisse osta teenust inimeste näol, kes välireklaame üles paigaldavad.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *