Sotsiaalmeedias tuleb hääl kuuldavale lasta

Sotsiaalmeedia on reklaamikeskkonnana iga aastaga aina suuremat populaarsust koguv koht. Põhilised reklaamikohad on tänaseks Facebook ja Instagram, seejuures Twitters on samuti võimalik maksta säutsude esiletõstmise eest, ent see pole vähemalt Eestis meeletult populaarseks saanud. Üldiselt on sotsiaalmeedia asendamatu koht selleks, kui soov on jõuda võimalikult paljude inimesteni. Nimelt oli alles kümme aastat tagasi olukord, kus inimesed hakkasid alles vaikselt Facebookiga liituma, kuid tänaseks on lihtsalt niivõrd suur osa elanikkonnast selles portaalis kanda kinnitanud. Alguses oli nende hulgas väga palju teismelisi, ent nüüdseks on sinna jõudnud ka nende emad-isad, vanaemad-vanaisad. Facebook on plahvatanud väga suureks keskkonnaks!

Sellepärast ei tohiks ükski firma jätta sotsiaalmeediakanaleid kõrvale kõikidest turundustegevustest. Üks parimaid viise turundamiseks oli võistluste korraldamine, mis töötasid põhimõttel “laigi ja jaga”. Nüüd hakkavad aga taolised võistlused oma võlu ja menukust kaotama, sest inimesed ei lähe nendega enam nii kiiresti kaasa. Samuti on hakanud mitmed mainekad turundueksperdid avalikult sõna võtma teemal, et need jaga-võida võistlused pole kõige mõistlikum rahaline investeering, kuna esialgse rahvahulga saavutamiseks on vaja Facebookis hakata postituse levimise eest parajal hulgal raha maksma. Mõned ettevõtted on mõõtnud raha hulka ja tulnud välja sellega, et tuhande inimeseni jõudmiseks on nad pidanud maksma kümme eurot. Samas lihtsalt tuhande inimeseni jõudmine pole iseenesest midagi väärt. Vaja on seda, et nende hulgas oleksid inimesed, kes reaalselt hakkaksid tooteid või teenuseid tarbima.

Üks olulisemaid asju, mida saab reklaamimiseks sotsiaalmeedias teha, on lihtsalt korralikku kohalolu demonstreerida. See tähendab seda, et ettevõtja ja turundajana jagad sa regulaarset huvipakkuvat materjali. Taoline jagatav materjal ei pea olema alati otseselt sinu teenuste või toodetega seotud, ent vähemalt kaudselt võiks ikkagi piisavalt tugevat sidet omada, kuna vastasel juhul võib see inimestele spämmina tunduda. Samuti on oluline hoida inimestega dialoogi. Kui keegi sulle kirja saadab, siis proovi sellele võimalikult ruttu vastata. Muuhulgas võid saada kirjavahetuse käigus veidi oma pakutud toodetele reklaami teha. Sotsiaalmeedias võibki vahel reklaam olla veidi kergekujulisem, aga see-eest pikaajaliselt mõjuvam. Proovi erinevaid meetodeid ja anna meilegi teada, kuidas sul on sotsiaalmeedias reklaamimisega läinud!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *